Przedsiębiorcy z regionu wezmą udział w misjach gospodarczych w różnych częściach świata
W środę przedstawiciele zarządu województwa dolnośląskiego poinformowali o rozpoczęciu kolejnej edycji projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”. W połowie czerwca zorganizowana zastanie misja gospodarcza na targi „Collision 2024” w Toronto, gromadzące firmy z branży IT i nowych technologii.
Marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz podkreślił podczas konferencji prasowej, że misje gospodarcze organizowane przez samorząd województwa mają pomóc małym i średnim firmom oraz startupom z regionu w zaistnieniu na światowych rynkach. „Udało nam się sformować grupę ambitnych, wybitych przedsiębiorców z Dolnego Śląska, którzy są otwarci na nowe rynki, na nowe wyzwania” – powiedział Gancarz.
Marszałek podkreślił, że widać efekty prowadzonych wcześniej misji gospodarczych. To m.in. kontrakty podpisane przez uczestników „Going Global”. „Ale to też budowa marki Dolnego Śląsk i przedsiębiorstw działających w regionie” – wyjaśnił Gancarz.
Wicemarszałek Michał Rado zwrócił uwagę, że „Going Global” to przede wszystkim szansa dla dolnośląskich firm na nawiązanie kontaktów biznesowych w różnych państwach świata. „W tej edycji planujemy 28 wyjazdów, m.in. do Tajpej, Hongkongu, USA czy Kanady, ale również mamy kierunku europejskie – Amsterdam czy Brema. Mamy nadzieję, że w nowej edycji projektu weźmie udział 300 przedsiębiorców” – powiedział Rado.
„Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” to projekt finansowany w głównej mierze ze środków unijnych. W ramach pierwszej odsłony tego przedsięwzięcia dolnośląscy przedsiębiorcy, w tym wiele startupów, uczestniczyli m.in. w jednych z największych na świecie targach gier komputerowych - Tokyo Game Show czy targach Gitex 2022 w Dubaju – poświęconych technologii korporacyjnej i globalnej transformacji cyfrowej.
Pieniądze z budżetu „Going Global” przeznaczane są na organizację i pokrycie kosztów udziału dolnośląskich przedsiębiorstw w międzynarodowych targach, konferencjach, misjach gospodarczych oraz kampaniach promocyjnych. (PAP)
autor: Piotr Doczekalski
pdo/ mmu/